Isnin, 29 Oktober 2018

Azeez Rahim, Najib & Gempa Bumi Sulawesi

Jikalah ada Datuk Seri Najib dan Azeez Rahim...

Tsunami yang melanda Sulawesi telah seminggu berlalu. Ribuan mayat telah dikutip. Masih banyak lagi yang belum diuruskan.

Itu bagi yang telah mati. Bagi yang hidup pula, mereka kini bertarung dengan penyakit dan juga mengharapkan bantuan untuk meneruskan hidup. Mereka perlukan air dan makanan. Kanak2 perlukan susu . Wanita perlukan pakaian dan lampin wanita. Dan pelbagai lagi yg diperlukan.

Indonesia telah mengumumkan bahawa mereka perlukan bantuan antarabangsa. Jiran terdekat Indonesia adalah Malaysia.

Semasa di bawah pentadbiran Datuk Seri Najib, jika ada bencana2 begini yang berlaku terhadap mana2 negara. Dalam masa yg singkat beliau akan menggerakkan bantuan. Dan Azeez Rahim dibawah KP1M lah manusia yang akan buat kerja menghimpunkan barang2 bantuan dari rakyat Malaysia yg ingin menyumbang untuk dibawa ke tempat tragedi.

Tapi kini semua itu telah jadi kenangan. DS Najib tidak lagi mengetuai negara. Manakala Azeez pula telah 10 hari dikurung oleh SPRM.

Minta maaf saudara2 kami di Indonesia. Kami tak bisa menghulurkan sumbangan dari kami rakyat Malaysia. Kerana tidak ada usaha bersepadu yg dilakukan oleh pemerintah kami untuk menolong kalian.

Tak mengapa....Allah Maha Kaya. Allah Maha Mengetahui. Allah Maha Besar. Antara lambat dengan cepat sahaja, kebenaran pasti akan menjelma.