Ahad, 9 Februari 2020

2 Februari 2020: Aku dah bertunang

Alhamdulillah. 2 Febuari 2020 Allah anugerahkan aku seorang tunang.


Takdir. 2 Hari sebelum kursus kahwin, aku eksiden motor. Patah tulang fibula n tibia belah kiri. Masuk besi. 9 hari dalam wad.

Bagi clear awal². Bimbang Si-dia tak jangka kehidupan saya begini.

Walaupun berat mulut nak lafazkan. Tapi inilah yang saya rasakan terbaik. Buat kedua belah pihak.

Alhamdulillah. Terima kasih Cik Tunang. Berbunga betul hati ni mendengar jawapan 😍😍. Nak ucap lebih² tak boleh kan, pasal baru status tunang 


Jelaskan kepada Cik Tunang. Walaupun luaran saya mungkin nampak susah, tapi saya bahagia.

Cheewah. Betullah tu. Tanda "carring' (nak cakap lebih² takleh lagi, sebab baru bertunang) bukan semestinya memiliki. Lebih penting, melihat si dia bahagia. Walaupun bukanlah kita yang dijadikan pilihan.

Saya pilih Cik Tunang betul² kerana Agamanya, Akhlaknya dan cara fikirnya.
Seronok juga rupanya ada tunang ni ye.. hehe. Tapi kena beringat. Tak boleh lebih². Masih ada hadnya lagi.



Sweets juga kan Cik Tunang... opss.

Sesi ta'arruf sikit

Okey

Okey.. Tidur ramai². Budaya baru ni 🤣🤣

Mudah betul kerja Cik Tunang. Boleh dia kembalikan soalan sama je. Takpelah, biar masing² faham kan.


Briefing benda teras. Bab masak makanan

Budaya tidur nak kena jelas juga. Sebab nampok sangat budayanya berbeza tu. Takut culture-shock pula Si dia tu nanti.


Wuit.. Cerita bab selaly lepak TC terus. Takpelah, moga dia faham tabiat tunang dia ni 🤣🤣. Ingat nak bagitau, tunang dia ni selalu bergaya dengan member, cerita bab politik berjam-jam.

Cerita bab life dalam rumah pula

Alhamdulillah. Nampak komitmen Cik Tunang


😅😅 Ni antara sebab saya pilih Cik Tunang. Mulutnya banyak betul nasihat. Tapi takpe, I suke.. hehe

Bincang pasal tarikh akad nikah



Alamak. Ada mas kawen pula RM1.5k. Moga Allah permudahkan. Payoh juga nok dapatkan dia ni ye. Ada gak bawa lari ni kang, macam gangster kamung dusun😅😅 .. Gurau je🤣. Insha Allah, Allah o
permudahkan.

Okey. Sekadar tu dulu kisah pertunangan kami. Insha Allah ingat nak tulis cabaran dan nikmat Allah beri ketika bertunang. Nantilah ye. Thesis pun tak siap² lagi ni.