Khamis, 21 Jun 2018

Pemilihan Agong UMNO 2018

Mungkin di hati perwakilan sudah ada calon. Mungkin juga masih berkira-kira. Apatah lagi dengan kejutan kalah dalam PRU14 baru ini. Maka pastinya, ketelitian memilih terlebih lagi diutama. Siapakh yang paling berhak menjadi jeneral perang kali ini.
.
Walaupun usaha meremajakan UMNO menjadi buah mulut golongan muda. Tapi bagiku tidak semestinya. UMNO tidak perlu menjadi remaja untuk diterima. Apatah lagi jika menjadi remaja itu menyebabkan kita meninggalkan Agama Islam sebagai prinsip. Sudah maklum, walaupun pelaungnya ramai yang tua. Tapi menjadi remaja, muda dan moderate biasanya menjadikan seseorang itu lebih liberal, mudah menghentam Syariat Islam, menghina adat budaya bangsa. Ciri-ciri remaja biasa ditafsirkan ke arah itu. Itu kita tidak mahu.
.
Namun kalau ciri-ciri remaja itu membawa kepada semangat yang lebih berkobar-kobar mempertahankan Islam. Semangat nak meningkatkan kembali adab dan budaya masyarakat. Pendekatan yang lebih moden namun sangat menitik beratkan Agama Islam sebagai panduan. Ini kita sokong dan setuju. Malah wajar kita dokong.
.
Saya seorang muda. Berusia 30an. Tapi saya mahukan UMNO yang menjaga Islam, Melayu dan Malaysia tercinta. Automatik bangsa lain juga terjaga. Prinsip ini jangan sesekali dipinggir. Jangan mudah terpengaruh dengan slogan moderate. Kita bukan PH.
.
Jangan jadi seperti PH. Walaupun mereka menang. Bukan prinsip mereka yang menjadi penyebab. Tapi jentera mereka itu asbabnya. Strategi mereka berjaya mengucar-kacirkan UMNO. Justeru, yang UMNO perlu ubah ialah strategi. Namun prinsip  أ ب ت itu. Islam Bangsa Melayu dan Tanah Melayu itu mesti dikekalkan.
.
Dengan rasa bertanggungjawab. Saya rasa Dato' Dr.Ahmad Zahid Hamidi calon yang terbaik. kerana nilai GAGAH, PUNYAI STRATEGI, ISLAMIK, BERPENGALAMAN, MENJUARAI ISU, sebagai Presiden UMNO.
.
Adapun untuk menumbangkan PH jangan bimbang. Fokus bantu rakyat 100%. Perhebatkan Cybertrooper. Ambil penasihat yang bijak untuk mengemudi isu semasa.