Ahad, 28 Jun 2015

Terbaik vs Terbaik = Terbaik

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله

Prof Dr.Ahmet Davutoglu,

Sebelum ini kita sering ikuti perkembangan tokoh dunia era abad-21. Erdogan di Turki, Dr.Morsi di Mesir, Ramzan Kadyrov di Chechnya, Jokowi di Indonesia dan Ahmadinejad di Iran (sudut politiknya). Kini muncul pula Prof Dr. Ahmet Davutoglu (awat payahnya nama).

Gambaran daripada orang tua-tua, walaupun ketika itu masih kecil lagi. watak-watak di akhir-akhir abad 20 mungkin lagi hebat. Ketika itu zaman Saddam Hussain dan beberapa lagi tokoh dunia.

Kini nama Dr.Davutoglu seperti dah mula nak menyinar. Seolahnya mengikut jejak mantan PM Turki Erdogan terdahulu, yang kini dah naik menjadi Presiden,

Mudah-mudahan nanti dapat miliki Buku Strategic Depth yang dikarang beliau ni.

Macam ni lah bagus.

Kita di Malaysia ramai Pengkritik, pemikir, pemerhati dan penganalisis yang baik. Kumpulan IRIS ini sebagai contohnya. Jika di dalam Pakatan Rakyat pula ada individu seperti Saudara Rafizi. Tidak terkecuali Wan Ahmad Faisal, Mat Rodi dan beberapa Gen Y mahupun X yang lain.

Takpelah berbeza ideologi pun. Yang penting budaya berfikir dan menganalisis itu terbudaya. Sebab bila semakin ramai yang berfikir ke arah kebaikan. Maka nanti, yang terbaik juga akan tertolak mewakili kumpulan masing-masing insha Allah.

Terbaik vs Terbaik = Terbaik