Ahad, 2 September 2018

Kasi bunuh itu DAP

DAP suatu ketika dahulu bukanlah parti yang popular. Malah mungkin tak terlintas pun bahawa ada orang Islam yang akan undi DAP. Sebuah parti yang sangat hina dimata umat Islam.

Namun sejak 2-3 pilihan raya terakhir ini. DAP diakui antara parti yang agak kuat. Sebaris MCA dan MIC. Malah tidak keterlaluan, pengaruh MCA juga telah mereka atasi. Sokongan cina mungkin 99% sudah menyebelahi DAP. Kini cuma tinggal Melayu dan India. Dalam pada itu, sudah ramai Melayu Islam bersekolah agama yang berpihak kepada DAP. Sangat memalukan !

Suatu yang diulang--ulang masyarakat cina sejak akhir-akhir ini. Khususnya pasca kemenangan DAP adalah ''THE BETTER FUTURE FOR OUR GENERATION'. Maksudnya, sebelum ini istilah Malaysian Malaysia, atau Malaysia untuk orang Malaysia sudah tenggelam. Namun diganti masa depan yang lebih baik untuk cucu-cicit generasi cina.

Maaf. Ayat ini kelihatan assobiah. Saya terpaksa tulis straight to the point. Bagi mengelak salah tebak pembaca. Sebab ramai orang tak faham kalau kita guna bahasa kiasan.

Jika digabung dua prinsip ini. Maka kita dapat faham, generasi cina nakkan kehidupan yang sama rata dengan melayu di Malaysia, atau Tanah Melayu.

Malangnya PKR serta BERSATU boleh bekerjasama dengan DAP. Walaupun mungkin faktor mereka bersatu hanya kerana nak kalahkan BN, tapi matlamat Malaysian Malaysia itu kita tidak boleh nafi masih menjadi prinsip DAP. Lantas kuat manakah PKR dan BERSATU nak mengekang ideologi DAP? Kerana mereka tidaklah Dominan di dalam Pakatan Harapan. Malah jika meninggal Tun Mahathir dan Ds.Anwar, maka PKR DAN BERSATU akan terkontang-kanting tanpa halatuju yang jelas. Nah, waktu itu yang kuat hanyalah DAP.

Kita merasa sangat terhina, bila Melayu Islam sendiri mewakili DAP dalam pilihanraya. Manalah hilangnya maruah diri itu. Dalam group Whatsapp pun, Melayu Islam juga yang lantang duk pertahankan PH, amat memalukan !

Prinsip  persis Malaysian Malaysia nilah yang diterapkan di Singapura. Walhasil, bangsa asal yang menetap di Singapura dihakis dari kerajaan sedikit demi sedikit. Sudahlah ekonomi dan pendidikan Bumiputera tercicir. Kuasa politik juga tiada. Bumiputera yang ada tidak lebih sekadar menjadi penghias sambilan. Nak menampakkan masih wujud bumiputera di sana. Kelakuan Bumiputera di Singapura tidak ubah persis orang asing di negara sendiri.

Melayu oh Melayu, setiap kurun mesti buat benda sama. Jemput orang asing datang negara sendiri, sanggup bermusuh dengan orang yang bermusuh dengan orang asing itu, semata-mata kerana nak muliakan mereka. Kemudian akhirnya, dia sendiri yang tertolak ke tepi. Inilah yang berlaku ketika peristiwa pendudukan British dan Jepun dulu.

Bila Cina yang berkuasa. Ramai orang tidak nampak. Sebenarnya kesannya amat besar. Natijahnya, akan berlaku seperti di China dan Singapura. Isu kebajikan bumiputera dan hak asasi manusia akan berada di level paling rendah. Kerana apa yang yang penting adalah 'keuntungan'. Negara akan berorientasikan negara bisnes. Tidak cukup untung billion, negara akan semakin tamak berbisnes. Lalu akan kejar pula trillion. Negara bisnes tidak melihat kepada kebajikan rakyat sebagai fokus utama, sebaliknya apa yang penting untung. Secara tidak langsung, CINA MISKIN juga akan terima bahananya.

Tiada lagi istilah duduk sama tinggi, berdiri sama rendah bagi bumiputera. Kerana konsep adil telah hilang. Kerana jika sistem meritokrasi diamal. Maka yang ramai tidak sedar, akhirnya nanti yang kaya semakin kaya. Yang berduit peluang untuk cemerlang dalam pendidikan lebih luas. Maka cina akan mendominasi negara.

Berbeza jika dibawah Melayu.

Walaupun yang diperjuangkan mereka adalah ketuanan Melayu Islam dan kebajikan Melayu. Namun hasilnya, akan wujud JHEOA. Yang mempertahankan hak orang asli. Walau bagaimanapun anda cabar orang asli, ada undang-undang khusus untuk mempertahankan mereka .See?? Bagaimana belas ihsannya Melayu. Walaupun ada UiTM. Yang nak menampung 60% masyarakat bumiputera.Yang dari aspek pendidikan sangat jauh tercicir berbanding penduduk bandar. Yang dari aspek ekonomi sangat jauh tercicir dari bangsa cina. Namun masih berlambak universiti lain yang diwujudkan bagi menampung 40% bangsa lain, dalam keadaan sumber kewangan orang cina yang tinggi, bila-bila masa boleh hantar anak belajar di oversea dan tinggalkan Melayu miskin terkontang-kanting di Malaysia.

Bila Ds.Najib memerintah. Kebajikan rakyat didahulukan. Kerana itu rahmat besar bila BR1M wujud. Orang cina miskin yang ada kereta, bila tiba waktu kena renew insuran tahunan berjumlah RM400, boleh manfaatkan BR1M. Orang kaya yang tidak dapat BR1M, dia kena bayar guna duit sendiri. Nampak tak? Manfaat bila Melayu berkuasa? Kebajikan adalah budaya Melayu, inilah yang diterap dari Agama Islam, melalui konsep Ihsan. Justeru, semua bangsa akan untung.

2018. Bermulalah detik Melayu berada dalam penjajahan baru. Bukan dijajah Portugis British atau Jepun. Tapi dijajah DAP. PAP sudah menguasai Singapura, suatu yang mungkin tok nenek kita tidak pernah terlintas 600 tahun dahulu. Dan istilah TANAH MELAYU nantinya mungkin adalah suatu lafaz yang rasis, yang  diibarat seperti najis. Perlu disuci apabila terungkap akannya.

RASIS. Suatu istilah baru di Malaysia yang dipopularkan oleh DAP. Dan kini mula menjadi wirid yang keluar dari mulut Melayu Islam. Istilah Rasis ibarat sihir, yang boleh buatkan ramai pejuang Melayu dan Islam terdiam. Kelu dan tak reti nak balas bila dituduh RASIS.

INI RASIS ! JANGAN NAK RASISLAH ! RASIS !

Jika dulu. Sangkaku Islam berbalah dengan Islam. Maka cadangku nak berehat di gua. Namun bila Islam bergaduh dengan kafir. Aku sudah jadi tak senang duduk.

Allahulmusta'an.