Ahad, 31 Januari 2016

Seruan terhadap Penganut Kristian, Hindu, Budha, Yahudi Atheis dan non-muslim lain. Untuk memeluk Agama Islam.


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Saya Uwies Alqarni. Saya tinggal di Sungai Isap Jaya Kuantan, Pahang, Malaysia. Ketika menulis ini, umur saya 27 tahun (Saya lahir 24 May 1988m).

1. Saya ingin mengajak kepada semua Penganut Agama Kristian, Yahudi, Buddha, Hindu, Atheis (Yang tiada agama) dan juga selainnya. Untuk memeluk Agama Islam.

2. Saya terlintas untuk menulis ini. Kerana sebentar tadi, saya terfikir. Jika andaikan saya dan kamu semua mati nanti. Mungkin saya akan ditanya, kenapa tidak menarik non-muslim untuk peluk Islam? Lidah saya pasti klu untuk menjawab. Jadi mudah-mudahan, tulisan ini boleh menjadi hujjah pembela buat saya. Sekurang-kurangnya, saya telah berusaha.

3. Saya tidak mahu berselindung. Saya tidak mahu menjaga hati siapa-siapa sekarang. Straight to the point. Jika anda (Penganut Agama Kristian, Yahudi, Buddha, Hindu, Atheis, non-muslim) tidak memeluk Agama Islam. Sebaik anda mati, anda akan diazab dan diseksa di alam akhirat.

4. Kerana tujuan Allah (tuhan anda semua) menjadikan anda di muka bumi ini adalah bagi menyembah Allah.swat. Dengan memeluk Agama Islam. Kemudian mengamalkan ajaran yang terkandung di dalam Agama Islam. Jika anda berjaya mengamalkan segala yang Allah suruh dan tinggal apa yang Allah larang. Anda semua dikira berjaya dan Allah akan hadiahkan anda dengan Nikmat Syurga. Jika gagal, anda akan diseksa di dalam neraka yang panasnya 70 kali ganda dari panas api yang paling panas di dunia. Anda boleh baca melalui buku-buku berkenaan Azab dan Nikmat yang Tuhan telah janjikan.

5. Tidak kira anda Melayu, Kadazan, Bidayuh, Murut, Cina, India, Arab, Inggeris atau apa bangsa sekalipun. Semuanya sama. Yang membezakan kita adalah hubungan kita dengan Allah.

6. Cara untuk masuk Islam amat mudah. Anda hanya perlu ucap sekarang (Ya! Sekaramg !):

"Aku mengakui bahawa tiada Tuhan selain Allah. Nabi Muhammad adalah pesuruh Allah."

Anda kini telah masuk Islam. Untuk mengetahui apa tuntutan Agama Islam. Dari sudut Solat, Puasa, Zakat, Haji dan sebagaimya. Anda boleh ke PERKIM, Pejabat Agama Islam atau Majlis Agama Islam atau berjumpa dengan mana-mana Guru Agama Islam.

7. Jangan bertangguh untuk mengucap kalimah di atas. Kerana jika anda tiba-tiba mati sebentar lagi. Dan anda belum mengucapkan kalimah tersebut. Anda akan masuk ke dalam neraka. Cepat-cepatlah mengucapkan kalimah tersebut.

8. Saya bukan Terroris yang akan mengebom anda. Anda bebas mengamalkan ajaran agama anda. Saya cuma melaksanakan tanggungjawab saya. Untuk beritahu. Agama Islam adalah yang Benar. Agama anda salah !

9.

"...Ya Allah. Aku telah menyampaikan. Aku lemah untuk berdakwah dengan lebih baik. Ampunilah aku dan redhoilah aku. Allahumma Ameen...."