Khamis, 3 Mac 2016

Ambil Mood dari Cerita



بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Okey. Biasanya waktu begini. Aku tonton leverage. Tapi baru tadi, aku dah khatamkan buat kali ke-2. Season 5. Aku perlukan lagi cerita-cerita seumpama ini. Untuk berikan aku mood.

Kalau di Mesir dahulu. Mudah untuk aku dapatkan bekalan cerita. Tetapi sekarang sukar. Akan aku cuba hubungi Abrar Insha Allah. Mana tau Abrar ada bawa balik stock cerita.

Aku berharap dapat tonton Prison Brake lagi sekali. Berbeza kalau kita tonton kali ke-2. Banyak juga benda baru kita dapat.

Cerita omputeh memang tidak dapat lari dari benda tak elok. Jadi untuk itu aku akan cepat skip. Aku hanya perlukan mood mastermind, cara fikir, seni pergaulan dan selami budaya mereka. Leverage contohnya. Sangat best bagi aku. Cara memahami dan maksimumkan potensi setiap orang. Melalui penelitian terhadap bakat mereka. Maka anda boleh belajar dari Leverage.

Prison Brake pula. Anda boleh belajar tentang ketelitian membaca sesuatu. Semakin dalam penelitian anda. Semakin banyak perkara anda boleh baca. Anda boleh faham A-Z sesuatu perkara. Hanya dengan melihat petanda-petanda sekelililng. Sebab itu aku nak sangat mencari balik cerita Prison Brake ni.

Kalau ada cerita-cerita bermanafaat yang korang ada dan cadangkan pada aku. Boleh pm ke Facebook aku. Aku sangat-sangat menghargainya. Khususnya cerita 'bijak-bijak'.