Khamis, 3 November 2016

[ Ermm.. Aku ada seorang teman rapat. Sangat rapat: ]


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله



1. Setiap manusia berbeza. Minat dan kecenderungan berbeza. Titik pertemuan kita juga.

2. Elakkan baca. Jika tuan berada di dunia persaingan. Tapi bagi yang dunianya sentiasa nampak kepelbagaian. Mungkin okey.

Baik mula...

1. Aku dan dia. Titik pertemuan borak kami adalah bab politik dan strategi.

2. Kami suka bual atas motor. Adakala aku sendiri tak sedar dah sampai dekat mana. Punyalah fokus pada topik berbual.

4. Malam ini dia hantar aku mesej. Topik sudah pasti bab kenaikan harga minyak. Lebih khusus. Keberkesanan master thinker. Perang maya. Di balik isu ini.

5. Seronok berbual politik dengannya. Dia letakkan aku situasi natural. Aku tak perlu nak jadi UMNO atau PAS. Untuk pertahan polisi parti yang kami sokong. Kami bebas nak pertahan yang mana. Berdasar analisa dan bacaan sendiri.

6. Keduanya aku suka. Lorongan bual kami hampir zero kritik. Kami lebih suka ulas strategi. Kebaikan setiap gerak saraf dan strategi pimpinan.

7. Adakala dia jadi Ds.Anwar dan Aku Tun.Mahathir. Dia Ds.Zahid Hamidi dan Aku Ds.Najib.

8. Bab zaman Semangat 46, geng KJ semasa belajar, akar umbi UMNO, latar belakang pimpinan, polemik IKRAM-ISMA-PAS. Topik-topik ini memang best.

9. Kami cungkil dalam-dalam strategi mereka. Berdasar carian kami. Hehe. Aku rasa kalau orang lain dengar. Mesti ramai 'bahan' sebab tidak setuju. Selalu ulang dengan dia. Walau 30 juta orang Malaysia kata A. Aku tetap nak kata B, kalau aku dah yakin.

10. Bagiku politik itu seni. Seni yang sangat halus dan cantik. Bila kami tak cemari dengan umpat keji.

11. Setiap 'benda' tidak hanya datang dengan kejelekan. Bahkan sebaliknya, terlalu-lalu banyak kebaikan kalau kita nak cari dan belajar. Itulah titik pertemuan. Aku dan dia.

12. Chewah. Tengok. Punya semangat fikir. Sampai jadi status berjela... kikiki