Ahad, 27 Disember 2015

Ambil mood dari Leverage


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله



Kehidupanku agak best. Dunia pekerjaan. Sehinggalah aku diminta untuk uruskan satu program motivasi orang asal di Mambang. 

Perjalanan program okey. Dan seperti biasa. Aku sangat enjoy program outdoor sebegini. Perasaanku rasa sangat serasi nak didik dan bentuk peserta.

Cuma satu yang aku rasa tak best. Terpaksa ikut kata ketua. Serius, sangat tak best. Aku boleh terima arahan dari seorang guru dan ulama seperti di Mesir. Sebab aku dah setkan minda awal-awal sebagai khidmat. Walaupun berkorban dan teruk. Aku sanggup.

Tapi dari seorang ketua, yang tak alim. Aku belum bersedia. Dan memang tak berminat.

Alhamdulillah, mujurlah. Semasa rasa tak best itu wujud. Aku twist-kan mindaku kepada TOLONG. Semata-mata tolong. Lega sikit. Jadi aku juz bergerak atas dasar tlong. Bukan faktor menerima arahan.

Jika perkara ini berlarutan dan makin serius. Mungkin aku akan berhenti kerja. Namun, mungkin sebelum itu. Aku cuba fokuskan kepada kelas aku di Masjid. Duduk di masjid lagi tenang. Lagipun, memang hasratku. Aku nak bagi Ilmuku menjadi jariah buatku. 

Aku menyimpan azam, Aku nak jadikan rumahku sebagai Teratak Bonda Tempat orang mendalami Ilmu Alquran, Fardhu Ain. Insha Allah aku akan cuba mengambil contoh dari Kelas Syeikh Yusri di Jabal Muqattam.

Sekarang mindaku tengah down. Kejadian di Mambang baru-baru ini buatku aku terpana sekejap. Berada dalam situasi tidak best memerlukan aku set-kan semula mindaku. Jadi aku tonton Leverage. Untuk ambil mood. Dan cerita Leverage ini memang sangat sesuai dengan jiwku. Jiwa Mastermind.