Rabu, 2 Disember 2015

Minggu Minda Positif

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Minggu Minda Positif;

Syukur 1-2 minggu ini. Rasa seperti dikelilingi aura positif. Kiri-Kanan-Depan-Belakang,

1. Sebaik buka FB. Post Abang Raja memenuhi halaman utama (Sebab letak see first). Jadi boleh ambil mood, dari gerak kerja sukarelawan beliau. Ada bercerita tentang perlukan plastic bag.

2. Sebelum masuk Masjid Taqwa Pekan. Terserempak susunan 3-4 pasang selipar Jepun (bercorak). Tertulis: "Sesiapa yang kehilangan selipar. Boleh ambil. Disediakan oleh sukarelawan khidmat" - Kalau tak silap.

3. Buka Televisyen semalam. Biz TV1, pukul 5.30-6.15petang. Siaran langsung pembukaan Menara NAZA. Terletak berjiran dengan Menara KLCC, FELDA dan TH. Satu-satunya menara milik 100% bumiputera (bukan GLC) dikawasan 'emas' itu. Juga kejayaan 40 tahun NAZA. Yang kini telah berkembang, tidak hanya terhad di sektor automotive.

4. Sambil berbual-bual. Berjaya Stalk teman-teman yang sedang mendaki tangga kejayaan. Walaupun masih muda. Tapi sudah berjaya running bisnes sendiri.

5. Kemunculan Rania Air (Betulke eja camni?) dalam industri penerbangan. Pembawakannya agak-agak Islamik. Dulu kita hanya komplen, tapi tiada contoh. Sekarang sudah ada role model, harapnya sukses.

6. Stalk juga teman yang telah berjaya buka institusi pendidikan sendiri. Kini giat berusaha nak lebarkan cawangan.

Alhamdulillah. Seronok hidup ditengah-tengah aura positif. Menggalakkan idea datang. Kipidap !