Isnin, 3 Julai 2017

Air Nenas, Milo 3 layer dan roti goyang

Aku baru balik berbual dengan Anep. Sambil lepak minum jus nenas, milo tiga layer dan roti goyang.

Masuk pula topik Memori DPIM, sewaktu di UiTM Jengka. Dah lama aku tinggalkan, rasa banyak juga perkara yang ingat-ingat lupa, di-flashback semula.

Takpelah. Terlalu banyak jika nak tulis. Namun sewaktu Anep bercerita kisahnya tadi. Aku asyik terfikir satu perkara.

Banyak betul salah aku pada Adi. Walaupun hakikat sebenar, semuanya aku buat atas niat nak bantu Adi. Tapi entah apa silapnya, semua bertukar makin teruk.

Mungkinkah sebab aku tolong jarak jauh, hanya melalui fon. Keputusan aku itu tersilap? Mungkinkah cuba melawan takdir yang Allah dah tetap? Entahlah.

Serius. Aku rasa benar-benar 'down' bila teringatkan apa aku dah buat pada Adi.

Kalau kau baca tulisanku ini Adi. Aku cuma berharap, ko dapat maafkan aku. Aku tau kau seorang yang baik. Jadi waktu itu, aku cuba kenalkan kau dengan orang yang baik, supaya engkau terjaga. Namun tak sangka, hampir semuanya bertukar 'worse'.

Dalam hidupku. Ini antara memori yang paling aku tak mahu flashback. Sebab buatkan aku rasa sangat-sangat bersalah.