Khamis, 27 Julai 2017

Kembali ke sarang



Sekarang tengah duduk di Surau Adalusia. Sambil tunggu nak mandi, sebelum masuk seminar jam 9 pagi nanti.

Semalam banyak terpesona dengan persekitaran. Dari naik bas di Kuantan Sentral, berhenti solat di rnr Temerloh. Kemudian dengan kemegahan di TBS, yang udah macam airport.

Aku singgah makan dulu di nasi kandar. Untuk cool-down badan. Kemudian baca peta dan cari jalan keluar.

Di luar ada perkhidmatan teksi. Tapi sengaja aku taknak naik. Bukanlah sebab asyik kenq tipu, tapu memang niat aku dari rumah lagi. Nak cuba perkhidmatan UBER. Setelah cari lokasi yang sesuai untuk tunggu, akupun request UBER. Memang berbaloi. Mudah dan meyakinkan.

Nah sekarang. Aku sudah di Andalusia. Banyak nostalgia di sini. Sebab sinilah tempat aku mula nak bawa first trip dulu.

Tadi mak aku mesej. Minta doa, sebab pusing mata... hehehe,

Kalaulah orang faham. Antara sebab aku tak apply mana-mana kerja. Inilah antara sebab utamanya. Ibuku memang beginilah, tidak boleh berenggang denganku....hehehe,

Takpelah.. Lagipun aku pun memang nak khidmat untuk diorang.

Oklah..  nak mandi dulu. Takut ramai nanti. Payah pula nak bergerak. Wassalam