Selasa, 13 Januari 2015

Salam Keceriaan



بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Alhamdulillah. Adakala kita diuji. Macam-macam yang berlaku. Ada sahaja perkara yang dibuat tidak menjadi. Namun adakala dipermudahkan oleh Allah. Bila buat semuanya menjadi. Lancar tutur kata, timing tepat, keputusan mengena dan banyak dapat berita gembira. Namun ujian juga suatu nikmat, kadangkala banyak ilmu dan pengalaman kita datangnya dari saat diuji. Allah itu Maha Hebat.

Hari ini Allah berikan nikmat yang sangat besar kepadaku;

1. Aku dapat peluang lepak di kedai Padil, Epik dan Korie. Walaupun yang ada hanyalah Epik dan Padil. Namun aku rasa sangat seronok berbual dengan Epik tadi. Tak sedar bermula dari lepas Asar sampailah hampir pukul 6:30 petang. Berbual dengan member-member Alattas memang best.

2. Aku dapat faham cara untuk menjual di Mudah.com. Melalui tutorial yang seorang blogger post. Insha Allah aku akan cuba pasarkan kain pelikat dan tudung solat Mie dan Abi di internet pula.

3. Abi memberikan berita gembira buatku. Abi memberikan lampu hijau buatku untuk sambung belajar di Hadramaut Yaman. Walaupun di kemudian hari macam-macam boleh berlaku. Namun, sekurang-kurangnya berita ini sudah aku anggap sebagai satu hadiah dari Allah. Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Mudah-mudahan Allah memberikan rasa senang hati, rasa rela dan rasa bersyukur ke dalam hati Abi, Mie, Adik dan semua orang untuk merelakan aku menyambung belajar. Mudah-mudahan kewangan kami bertambah kukuh dan bertambah rapat dengan Allah.... Allahumma Ameen.