Sabtu, 28 April 2018

Jatuh dan Rehat (J&R)

Aku nak tulis apa ye?
.
.
Sebenarnya semalam aku jatuh motor. Waktu nak ke kelas Tok Ayah. Tengah syok bawa. Tak perasan ada satu motor tiba-tiba muncul dari depan. Dek terkejut, aku brek. Kena pula atas pasir. Menyasar aku jatuh. Lama juga aku terduduk. Alhamdulillah orang tu tolong angkatkan motor. Cuma bila nak bangun, aku rasa tak mampu. Lutut kiriku macam jem, sebab hentam tanah kan. Alhamdulillah jatuh atas tanah, sekadar hentakan jelah dan ada parut di lutut sikit. 
.
Sebab dah rasa tak mampu nak bawa motor. Nak berdiri pun payah. Aku minta orang tu hantar aku ke rumah. Abi ngan Mie terperanjat juga.
.
Aku decide nak ke Klinik Arrazi sebab sana complete. Ada x-ray sekali. Tak perlu berpindah randah kalau doktor minta x-ray. Kalau HTAA pula rasanya memang tak-lah. Sebab berdasar pengalaman lepas-lepas masa bawa Abi. Paling kurang 4 jam menunggu. Biasa boleh pergi lebih dari itu. Kalau setakat bawah dari RM100. Better rasanya pergi swasta. Cepat dan tidaklah terbeban menunggu. Aku hubungi GRAB dan ke Klinik Arrazi Sungai Isap. 
.
Tambang GRAB sehala dari rumahku ke Klinik Arrazi sekitar RM4 sahaja. Alhamdulillah.
.
Dan sebagai natijah. Hari ini aku ambil cuti masjid dan kelas di Masjid Negeri. Esok belum tahu lagi. Memikirkan pelajar yang bayar dan kelas mereka hanya seminggu dua kali. Rasanya ada eloknya aku ke kelas juga esok. Mudah-mudahan lututku pulih dengan cepat.
.
Rasanya ada hikmah juga. Dapatlah aku berehat sebentar. Setelah non-stop berkhidmat. Dalam masa yang sama. Aku dapat lebih menjiwai apa perasaan Abi sewaktu terhad pergerakannya.