Rabu, 11 April 2018

Skala 3 dari 5

Malam ni ok sedikit. Jika ada 5 skala dalam ketegangan otak. Hari ini duduknya di tangga 3. Sebelum-sebelum ini ditangga 4. Satu lagi anak tangga nak cecah 5. 5 bermakna? Entahlah.
.
Aku letih. Ya. Aku letih.
.
Sejak dari bangun pagi hingga kembali nak tidur malam. Otakku penat.
.
Setiap waktu aku perlu berfikir, merancang, mentelaah, menakkul, mengulang. Rasa seperti sudah lama otakku tidak berehat.
.
Sepanjang waktu aku sentiasa perlu bekerja.
.
Ya. Memang puas hati. Alhamdulillah. Sebab aku berjaya harung kesemuanya dengan lancar, walau mungkin ada 1-2 kekurangan yang perlu aku baiki. Apatah lagi, nusrah Allah bersama.
.
Tapi bila melibatkan perkara rally begini. Otak memang sentiasa tegang. Walaupun tidak sesakit sewaktu membaca artikel fitnah dan umpat. Tapi tetap agak tegang juga.
.
Kawan borak terbaikku juga berhijrah ke KL. Jika tidak, ada juga seorang yang boleh jadi tempat aku luah. Sampaikan idea, bercerita dan berkongsi. Sekarang. Tiadalah tempat luah begitu. Sekadar saat berceramah dan mengajarlah. Nak berbual dengan yang disekeliling. Macam tak berapa masuk. Payah juga nak jumpa pendengar yang baik ye.
.
Inipun tergerak hati nak menulis. Ada juga rasa macam kendur sikit otakku.
.
Banyak juga benda nak dicoret. Sapa nak baca lagi mohon angkat tangan ! Takpun hantar mesej ke nombor saya 01115996053.. Taip SAYA NAK BACA CORETAN TUAN hehe. Ada ke yang minat? Saje je... Entah apalah aku melalut ni.
.
Oklah. Wassalam.