Isnin, 29 Julai 2019

[ Gedung Buku di Kuantan; ] .


.
Antara rahmat terbesar Orang Kuantan. Bila ada Kedai Buku Ayah Ngah Batu 3 (Tepi Sekolah Kebangsaan Batu 3). Kalau di Kelantan ada Kedai Buku Ja'far Rawas, kita di Kuantan ada Kedai Buku Ayah Ngah.
.
Bila duk banding dari aspek buku agama, novel islami, buku motivasi, buku konspirasi, sejarah, buku haraki, kitab jawi turath dan terjemahan kepada kitab turath. Rasanya sini win. Kalau masuk je kedai ni, memang rambang mata dibuatnya.
.
Tapi kalau tengok dari luar (lupa pula ambik gambar kedai dari luar), rasanya tak ramai sangka banggunan berbentuk rumah kayu ini punyai khazanah kitab yang sangat melimpah ruah.
.
Sini pun ada jual air kotak Farm Fresh 1L yang besar tu (Jarang jumpa ada jual di pasaraya mahupun 7e atau kedai runcit biasa - Rasanya memang best !). Ada kawan cerita, rasa yang kecik tu dengan yang ni memang ada perbezaan. Malas nak ulas panjang, takut fakta salah. Rasalah sendiri, baru kamu ngerti perbezaannya. Koi dah test jenama lain. Memang setakat ni Susu Kurma Farm Fresh 1L ni yang terbaik dari sudut rasa (Ni bukan promo ye, hanya pendapat individu)
.
Oklah. Sayonara.
.
Jom dengar Pak Da Eil Krasak baca Kitab Alyawaqit Wal Jawahir di Surau Hj Mubin Kampung Padang, Kelas lepas maghrib. Pak Da Eil ni Tok Guru kepada Ustaz Zul Mukhsah. Pak Da Eil punya kemahiran dalam Ilmu Alat memang A. Rugi kalau tak ambik istifadah dari Baba (Gelaran bagi tok guru di Fatani).