Jumaat, 23 Disember 2011

Rindu Seorang Anak

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله



Pelajar Sekolah Agama maut digilis lori
Saat terbaca kisah ini di dada akhbar..
aku lantas bergegas menemui seorang kenalanku..
Yang aku tahu.. belajar di madrasah yang sama..
Sangkaan awalku.. mungkin beliau mengenali pelajar ini,

Sangkaanku tidak silap... Tapi Allah punya kuasa............
Pencarianku menemui sesuatu yang lebih menarik.. Ia... lebih menarik..


Kisah Hati Seseorang Yang Telah Pergi,


Wujudkah lagi Sayang?
~Man... enta rasa masih ada lagikah 'Sayang' kat dunia ini?
~erm.... kenapa cakap camtu
~Seumur hidup... aku tak pernah rasa kasih sayang,
~Keluarga enta?
~...................Kadangkala aku rasa macam keseorangan dalam rumah, mak ayah aku tak pernah hirau aku ada atau tidak, aku dah makan atau tidak.. diorang tak tanya pun,
Aku pergi daftar masuk sekolah pun sendiri, Berborak dengan mereka pun tak pernah..
Aku ini ibarat Orang Asing dalam rumah aku sendiri... Ibarat anak yang tak berguna... Allah
~Banyakkan bersabar Nuar.... Allah bersama enta,
Insha Allah... Besar hikmah yang Allah sediakan buat enta... Untuk semua ujian-ujian ini..


Anuar kemalangan
Saat Jenazah Anuar di bawa balik ke rumah.. Jam telah menunjukkan hampir pukul tiga pagi,

Ayahnya meminta orang masjid untuk segera menguruskan,
Muka Anuar hampir 100% berkecai digilis lori. Walaupun baru jam tiga pagi..

Ayah Anuar tidak lagi mampu menunggu.. Tidak sanggup lagi melihat gambaran derita Anuar.., Saat Anaknya itu terseksa digilis tayar lori...

Semasa menguruskan Anuar.. Mata si Ayah yang selama ini kering dan kasar. Kini pantas basah dan bergenang dengan air mata... Hatinya mula lembut... ego seorang lelaki sudah pudar,
Yang ada hanyalah kesedaran dan kesedihan yang mencengkam.... Anuar telah tiada.. Anuar sudah meninggal,

Ayah tidak mampu mendakap, mencium dan melayan Anuar.... Ayah tidak mampu menyayangi Anuar,



Sayang
Walaupun saya tidak mengenali Anuar secara face to face Insha Allah,
Namun mudah-mudahan Allah mengampunkan beliau dan diberikan darjat yang tinggi disisi Allah...

Mungkin tiada yang menyayangi Anuar di dunia. Namun mungkin Anuar disayangi seluruh penduduk langit Insha Allah.
"...Masihkah ada lagi Sayang di Dunia ini ??
Ada... Tapi tidak seindah Pemberian Allah (^^,)..
Mungkin enta kini sedang menikmatinya di Barzakh sana Anuar.. Insha Allah.., ameen







Pakwan: Kisah ini diubah hampir 80% I'Allah, lantaran menjaga hati sesetengah pihak. Sudilah sedekahkan Al-FATIHAH dan DOA buat Allahyarham Lelaki ini....... AL-Fatihah !!. Terima kasih