Rabu, 6 April 2016

Hidup dan Cabaran



بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Hidup kita perlu sentiasa bergerak. Maka semestinya kita perlu berubah dan fleksibel. Alhamdulillah, hari-hari Allah berikan kehidupan yang best buat aku. Sentiasa ada cabaran. Sesuatu yang aku suka.

1. Jika dahulu aku agak sukar untuk punctual dengan waktu solat. Kini dengan jawatan imam. Aku terdidik untuk lebih sharp.

2. Jika dahulu agak sukar untuk aku mengulang. Kini dengan jawatan guru tasmik dan imam. Aku lebih kerap mengulang.

3. Jika dahulu agak sukar aku istiqamah untuk bersukan. Kini dengan join gym. Hamoir hari-hari aku bersukan. Berpeluh dan seronok.

4. Jika dahulu. Aku ada juga mengintai calon muslimah untuk dibuat isteri. Takut-takut dikebas dicop orang dulu. Khususnya muslimah talaqi. Kini dengan simpulan tunang. Aku sudah tidak perlu berfikir lagi.

5. Jika dahulu aku pening juga nak mengendalikan kewangan. Kini dengan bekerja. Duit bukanlah masalah besar sangat buat diriku.

Alhamdulillah. Walaupun setiap situasi dan tempat ini ada cabaran tersendiri. Tapi Allah Maha Kuasa. Boleh juga aku aku lalui dengan rasa seronok. Okey-lah. Sudah 7:02. Aku nak bersiap masuk kerja. Wassalam