Ahad, 26 Jun 2016

Catatan Susah Tidur [27 Jun 2016]


بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله والصلاة والسلام على رسول الله


Cerita dia. Tadi masa baca Sherlock Holmes versi android. Mata dah ngantuk. Tiba-tiba ada pula orang gaduh depan rumah koi. Koi terus tutup api. Skodeng dari tingkap. Sekarang mata dah segar balik.

Teringat shake yang adik buat baru ni. koi turun bawah. Tuang susu dalam blender. Taruk kurma. kemudian blend dan minum. Sedap juga.

Sekarang. Tengah tunggu mata ngantuk. Buka laptop. Menaip. Sambil mesej dengan Lee Supar. Kawan baik masa Kulliah Padang Polo dulu.

Lepas tu? hehe.. tak tahu.

Ingat nak sambung baca Sherlock Holmes balik. Sedap gak. Cuma biasalah. Kalau membaca ni, mata memang penat.

Terpandang buku ADAM. Karya Ramlee Awang Mursyid. Teringin pula nak usya novel Abang Ramlee kat kedai buku. Erm.. Nantilah.

Jap.. Tak silap koi. Koi pernah beli Novel Suami Aku Ustaz dulu. Cari jap... kat mana yek..

Hah !! jumpa pun. Aku mula tertarik dengan novel ni. Masa tengok dekat Penulisan2u tak silap. Lama juga aku ikuti. Masa tu kat Mesir. Tapi cerita dia tak habis. Balik Malaysia, aku cari kat bandar. Dekat Parkson. Segan juga cari novel cintan-cintun depan orang. Melilau aku round sebelum sambar. Taktik nak elak orang perasan.. kikiki

Jap-jap. Kenapa kejap koi kejap aku ni?

Guna akulah yek. Koi ni kalau nak borang dengan rodong sedap. Tapi kalau menulis. Guna aku lebih selesa.

Balik pada novel Suami Aku Ustaz Tadi. Aku tertarik dulu sebab Hannah Daniyah ni pandai tulis. Dari kacamata seorang wanita. Jadi aku boleh belajar. bagaimana cara fikir seorang wanita.

Tapi lama-lama. Bosan pula. Sebab lambat. Jadi pembacaan aku terhenti. Tapi tidak boleh salahkan penulis juga. Mungkin inilah imaginasi seorang wanita.

Tengok Novel ADAM. Walaupun tidaklah sampai superb. Tapi tetap kategori best. Laju, banyak aksi dan babak mengejut.

Oklah. Bila penyakit sukar tidur malam aku ni melanda, Aku rasa. Lebih berfaedah aku habiskan dengan membaca. erm.. Wassalam n gud nite.